نگاهي به 10 مهاجم 300 گله باشگاهي
تاريخ : یک شنبه 29 بهمن 1391برچسب:, | 15:29 | نویسنده : Amir

با دو گلي که مسي در بازي برابر گرانادا به ثمر رساند، اين مهاجم آرژانتيني تعداد گل‌هايش براي اين تيم را به بيش از 300 گل رساند.

اکنون ليونل مسي نيز به جمع بازيکناني پيوست که توانسته است 300 گل باشگاهي براي تيم خود به ثمر برساند.

به گزارش ايسنا ، روزنامه‌ سان انگليسي در گزارشي به 10 بازيکن برجسته ديگر که توانسته‌اند 300 گل باشگاهي براي تيم‌هايشان بزنند، اشاره کرده است.
اين بازيکنان به شرح زير هستند:


1- پله (سانتوس)

هرليست بهترين مهاجمي که در آن نام پله وجود نداشته باشد، کامل نيست. بازيکني که در دوران بازيگري خود هزار گل به ثمر رسانده است تعجبي ندارد که 300 گل باشگاهي براي عشق هميشگي‌اش سانتوس به ثمر برساند.

پله با سانتوس سه جام جهاني باشگاه‌ها و دو کوپا ليبرتادورس را فتح کرد. پله در 1115 بازي در دوران بازيگري خود 1588 گل به ثمر رسانده است. او در سال 1977 پس از دو فصل حضور در آمريکا از فوتبال خداحافظي کرد.

2- يان راش (ليورپول)

مهاجم گلزن ولزي در دو مقطع حضور در ليورپول 350 گل براي اين تيم به ثمر رساند. اين بازيکن در شانزده فصل حضور در ليورپول 17 جام مهم از جمله پنج ليگ انگليس را کسب کرد. متاسفانه اين بازيکن گلزن نتوانست در تيم ملي کشورش عملکرد خوبي داشته باشد و به افتخار مهمي دست پيدا کند. او اکنون نيز بهترين گلزن باشگاه ليورپول است.

3- اووه زيلر (هامبورگ)

اسطوره تکرار نشدني هامبورگ طي 519 بازي براي اين تيم 444 گل به ثمر رساند. اين مهاجم در فينال جام جهاني 1996 در تيم ملي آلمان بود، اما نتوانست با اين تيم به قهرماني دست پيدا کند و با جادوي سرجف هورست نايب قهرمان شد. اما اين بازيکن در تيم ملي آلمان نيز طي 72 بازي موفق به زدن 43 گل شد.

4- استيو بال (ولور همپتون) :

اسطوره گرگها (ولور همپتون) طي مدت حضورش در اين تيم موفق به زدن 306 گل از جمله 18 هت تريک شد. اين مهاجم متعصب در مدت حضورش در اين تيم 561 بازي براي اين تيم انجام داد و به اين رکورد گلزني خارق العاده دست پيدا کرد. اين بازيکن بين سال‌هاي 1989 تا 1990 ، 13 بازي براي تيم ملي انجام داد که چهار گل نيز به ثمر رساند.

5- گرد مولر (بايرن‌ مونيخ):

گرد مولر که پيش از ليونل مسي رکورد بيشترين گل (85 گل) در طي يک سال را در اختيار داشت، در تيم بايرن‌ مونيخ طي بيش از 600 بازي 566 گل براي اين تيم به ثمر رساند. گل‌هاي اين بازيکن باعث شد که بايرن‌ مونيخ به سه قهرماني پي در پي در جام باشگاه‌هاي اروپا دست يابد. اگر مي‌خواهيد بدانيد اين بازيکن چه اندازه شگفت انگيز بوده است، نگاهي به رکورد گل‌هاي ملي او بياندازيد. جايي که اين مهاجم در 62 بازي ملي 68 گل به ثمر رساند. او در سال 1970 بهترين بازيکن اروپا شد و چهار سال بعد جام جهاني را بالاي سر برد.

6- رائول (رئال مادريد) :

مهاجم ماتادور که اکنون در قطر بازي مي‌کند 16 سال در رئال مادريد بازي کرد تا سمبل اين تيم شود. اين مهاجم طي 741 بازي براي رئال مادريد موفق شد 323 گل به ثمر برساند و رکورد گلزني آلفردو دي استفانو را در اين باشگاه بشکند. رائول در طي مدت حضورش در رئال مادريد شش ليگا و سه ليگ قهرمانان اروپا را کسب کرد. اين بازيکن طي 102 بازي ملي براي تيم ملي اسپانيا 44 گل را به ثمر رساند، اما زماني از تيم ملي اسپانيا خداحافظي کرد که اين تيم به قدرت بزرگ فوتبال جهان تبديل شد. بنابراين رائول هيچ جام معتبري را با تيم ملي اسپانيا فتح نکرد.

7- اوزبيو (بنفيکا) :

مهاجم موزامبيکي الاصل پرتغالي بيشتر دوران بازيگري‌اش را در تيم بنفيکا سپري کرد. او در طول 15 سال حضور در بنفيکا 638 گل براي اين تيم به ثمر رساند و توانست با «عقاب‌ها» 11 قهرماني در ليگ پرتغال و يک قهرماني در جام باشگاه‌هاي اروپا را کسب کند.

اوزبيو زماني که کشورش موزامبيک جزو مستعمره پرتغال در آمد توانست براي تيم ملي پرتغال بازي کند و در 64 بازي ملي براي پرتغال 41 گل به ثمر برساند.

8- فرانس پوشکاش (بوداپست):

يکي از بزرگ‌ترين بازيکنان تاريخ فوتبال جهان قبل از حضور در رئال مادريد در تيم بوداپست بازي مي‌کرد. او در طول 538 بازي براي تيم اول کشورش 374 گل را به ثمر رساند. همين آمار گلزني باعث شد که رئال مادريد براي به خدمت گرفتن او دست به کار شوند. زيرا به دليل انقلاب در مجارستان پوشکاش مجبور شد باشگاه محبوبش بوداپست را رها کند و به رئال مادريد بپيوندد. او در رئال مادريد نيز بسيار خوش درخشيد. پوشکاش طي 85 بازي براي تيم ملي مجارستان 84 گل به ثمر رساند. از جمله گل اول در فينال 1954 که در نهايت برابر آلمان شکست خوردند.

9 – آلفردو دي استفانو (رئال مادريد):

دي استفانوي آرژانتيني با جنجال زياد به رئال مادريد پيوست. بارسايي‌ها معتقد هستند ژنرال فرانکو عامل انتقال اين بازيکن به رئال مادريد بوده است. آمار 307 گلزني طي 397 بازي براي رئال مادريد نشان مي‌دهد که چرا بارسلونا براي به خدمت گرفتن اين بازيکن خودش را به آب و آتش مي زد. دي استفانو با رئال مادريد آمار فوق‌العاده‌ پنج قهرماني در جام باشگاه‌هاي اروپا را کسب کرد. نکته جالب درباره اين بازيکن اين است که او در سه تيم ملي آرژانتين، کلمبيا و اسپانيا بازي کرده است و در مجموع طي 41 بازي ملي 29 گل به ثمر رسانده است.

10- هاکان شکور (گالاتاسراي):

اين مهاجم در سه مقطع براي تيم گالاتاسراي بازي کرد و با اين تيم توانست هشت قهرماني در ليگ ترکيه و يک ليگ يوفا کسب کند. او در زمان حضور در گالاتاسراي موفق شد 300 گل را به ثمر برساند. شکور که در جام جهاني 2002 رکورد زودترين گل تاريخ جام جهاني را به نام خود ثبت کرد، طي 112 بازي ملي 51 گل به ثمر رسانده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قالب وبلاگ